تصویر هاستینگ

آموزش صفر تا صد نصب قالب روی وردپرس

در خدمت شما هستیم با یکی دیگر از آیتم های آموزش وردپرس.
زمانی که شما بخواهید سایتی را راه اندازی کنید قبل از هرچیز باید قالب سایت خود را مشخص کنید. قالب های زیادی وجود دارد که خیلی از آنها رایگان و بعضی دیگر هم هستند که از طرف شما باید هزینه ای را پرداخت شود تا در اختیار شما قرار گیرد.

در واقع بیان کننده ظاهر اصلی سایت شما، تعیین این قالب هاست. پس با وسواس خاصی به این موضوع دقت داشته باشید. شما به هروسیله ای قالب انتخابی سایت خود را پیدا کرده اید و حال وقت استفاده از آن است. نکته اساسی و مهم همین جاست و شما باید قبل از هرکاری قالب مورد نظر را روی وردپرس نصب کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

امروز میخواهیم آموزش نصب قالب وردپرس را با هم دوره کنیم. برای نصب قالب در وردپرس دو راه پیش روی شما قرار دارد.
راه اول نصب قالب های رایگان مخزن وردپرس است و راه دوم نصب این قالب ها با استفاده از آپلود آن است که در این روش برای شروع ابتدا باید قالب مورد نظر آپلود شود و سپس آن را نصب کنیم.

نصب قالب از مخزن وردپرس

برای این کار پس از ورود به پنل کاربری از ستون سمت راست قسمت نمایش را انتخاب کرده و سپس روی پوسته ها از زیر منوی آن کلیک کنید. تعدادی پوسته به صورت رایگان در دسترس شماست که می توانید پیش نمایش هرکدام را ببینید و در صورتی که این پوسته ها مورد پسند شما واقع گردید روی دکمه افزودن پوسته کلیک کنید.

در این مرحله چون تمام پوسته ها بارگذاری شده کار شما چندان سخت نیست و پس از تکمیل نصب می توانید برای سفارش سازی آن اقدام کنید.

آپلود قالب وردپرس از روی کامپیوتر

توجه کنید که این مرحله با مرحله قبل کمی متفاوت است به صورتی که شما ابتدا باید یک قالب که روی رایانه شخصی شما ذخیره شده را بارگذاری کرده و سپس اقدامات لازم را انجام دهید. در این روش نیز مانند روش قبل ابتدا وارد پنل وردپرس شده و روی پوسته ها در زیر منوی نمایش کلیک کنید. اکنون از قسمت افزودن روی بارگذاری پوسته کلیک کرده و آدرس پوسته مورد نظر خود را وارد کنید. بعد ار آن بر روی کلید «هم اکنون نصب کن» کلیک کرده تا فایل قالب مورد نظر به صورت کامل آپلود شود.

ممکن است طی مسیر آپلود شدن مشکلاتی پیش بیاید که در اینجا به آن خواهیم پرداخت. اما در ابتدا فرض می کنیم فایل به صورت کامل آپلود شده و اکنون شما با کلیک روی گزینه «فعال کردن» می توانید قالب مورد نظر را فعال کنید. میبینید که به همین راحتی شما توانستید قالب مورد نظر خود را روی سایت اعمال کنید.

بروز خطا در هنگام آپلود کردن قالب

خب همانطور که گفتیم ممکن است در هنگام آپلود کردن قالب خطاهایی به وجود بیاید. یکی از این خطاها که بسیار هم شایع است در مورد میزان حجم فایل قالب مورد نظر است که برای حل این مشکل، شما میتوانید از روش آپلود قالب از طریق هاست مشکل را برطرف کنید. برای این کار ابتدا وارد پنل هاست خود شوید و از آدرس wp-content پوشه Theme فایل زیپ شده قالب را بارگذاری کرده و پس از تکمیل آپلود، با کلیک راست روی فایل قالب آن را Extract نمایید.

حال وارد پنل وردپرس شده و از قسمت نمایش پوسته ها، قالب خود را مطابق با روش های قبل فعال کنید.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + دو =