تصویر هاستینگ

مقایسه ی دو افزونه ی پرطرفدار سئوی وردپرس

در این مقاله میخواهیم به بررسی دو افزونه پرطرفدار و محبوب وردپرس Yoast و All in One  بپردازیم و این افزونه ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. هر دو این پلاگین ها کاربر پسند و محبوب هستند و با توجه به ویژگی هایی که دارند نمیتوان گفت کدام پلاگین از دیگری برتر است.

تلاش می کنیم آنچه نیاز است را بازگو کنیم که شما خود بتوانید انتخاب کنید که کدام یک از این افزونه ها بهتر هستند. پلاگین yoast یکی از افزونه های محبوب سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که تاکنون بیش از پنج میلیون دانلود از روی آن انجام شده و مشخص کننده این است که سایت های بسیاری برای سئو خود از این افزونه استفاده می کنند.

این افزونه برای سئو سایت شما، یک ابزار کمکی است  که به راحتی می توانید با نصب آن سئو سایت خود را دست بگیرید. در سال ۲۰۱۰ معرفی و عرضه شد و در کمترین زمان توانست به رقیب جدی All in One تبدیل شود.


پلاگین All in One در سال ۲۰۰۷ و سه سال قبل از yoast متولد شد و در کمترین زمان به عنوان یکی از بهترین افزونه های وردپرس معرفی شد. براساس آمار ارائه شده ماهانه بیش از یک میلیون کاربر فعال از این افزونه استفاده می کنند.

پس از نصب افزونه و پیکربندی ابتدایی آن به میزان کارایی روزانه هر افزونه میپردازیم. با هم عملکرد هرکدام از این افزونه ها را مورد بررسی قرار میدهیم که متوجه شویم کدام موثرتر است.
اولین مرحله برای مقایسه دو افزونه پرطرفدار در وردپرس، به طور یقین مرحله ی نصب آن است. افزونه yoast برای کاربران مبتدی مراحل نصب آسانی دارد، به صورتی که شما مرحله به مرحله نصب آن را پیگیری خواهید کرد و در هر مرحله اگر مشکلی بوجود بیاید شما در جریان آن قرار خواهید گرفت. نصب افزونه all in one به صورت یک صفحه ایست که تمام تنظیمات در همان صفحه انجام می شود. چنانچه نیاز به تنظیمات دیگری داشته باشد، شما را به صفحه ی دیگری خواهد برد. البته در کنار هرکدام از گزینه ها دکمه ی راهنما قرار داده شده که در صورت نیاز از آن استفاده کنید. شما می توانید برای پیکربندی بهتر افزونه از این دکمه های راهنما استفاده کنید.
سلیقه ی شما تعیین میکند که کدام یک از این افزونه ها را برای نصب انتخاب کنید.

 

افزونه Yoast SEOبه این صورت عمل می کند که بعد از هربار بارگذاری یک پست یا محتوا در سایت، باید اصول سئو آن را از طریق پنل یواست تنظیم کنید. میزان خوانایی در افزونه Yoast معمولاً با ۴ رنگ نشان داده می شود که هرکدام از این رنگ ها نشان دهنده خوانایی مطلب از نظر محتوایی است.

تعیین کلید واژه کانونی، ویرایش تنظیمات اسنیپ، طول محتوا و … از جمله تنظیمات دیگر این افزونه است که با تنظیم هرکدام میزان خوانایی شما تغییر خواهد کرد و اگر چراغ خوانایی محتوای شما به رنگ سبز نشان داده شده که نشان دهنده خوانایی مناسب محتوا است.

اما در مورد افزونه all in one جعبه تنظیمات تقریباً شبیه به Yoast seo است، اما تفاوت هایی هم دارد. تنظیمات seo در جعبه متای ALL in One ساده تر از yoast است و شما به راحتی می توانید با استفاده از راهنماها متن خود را بهینه کنید. یکی از تفاوت ها نسبت به yoast این است که در all in one دیگر نشانه ای برای تحلیل محتوا وجود ندارد تا از آن آگاه شوید.

در عین حال all in one گزینه هایی برای کنترل متن دارد که شما را به راحتی هدایت می کند و شما می توانید با استفاده از هرکدام از این ابزارها محتوای خود را کنترل کنید. حتی شما می توانید تنظیمات all in one را برای یک محتوای خاص خاموش کنید تا در نظر گرفته نشود.

هردو افزونه عملکرد بی نظیری دارند که به شما در seo کمک می کند، فقط مسیری که این افزونه ها انتخاب کرده اند متفاوت است. اما در نهایت عملکرد آنها یکی است. انتخاب هرکدام از این افزونه ها بستگی به سلیقه ی شما دارد.

در کنار نصب این افزونه ها برای عملکرد بهتر نیاز است یک سری برنامه های جانبی دیگر نیز نصب شود. برنامه هایی که می توانند تاثیر خود را روی سئو بگذارند. بررسی اینکه این برنامه ها چه تأثیراتی دارد را در آینده با شما بررسی خواهیم کرد. اما برنامه هایی که نیاز است تا در کنار هرکدام از این برنامه ها نصب شود در هر دو افزونه تقریباً برابر است و تفاوت چندانی ندارد.

مرحله ی بعدی مقایسه میان افزونه ها، بررسی پشتیبانی آنهاست. اگر شما از نسخه رایگان استفاده می کنید گزینه های پشتیبانی زیادی ندارید.

اگر از افزونه Yoast استفاده می کنید به دلیل اینکه از نسخه Free آن استفاده می کنید، عملاً گزینه ای برای پشتیبانی ندارید و در صورتی که مشکلی ایجاد شده باشد، تنها راهی که پیش روی شما قرار دارد این است که شما از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید. اما اگر نسخه پریمیوم yoast seo را نصب کنید می توانید از ویژگی هایی نظیر کلمات کلیدی تمرکزی چندگانه استفاده کنید. همچنین می توانید از امکاناتی نظیر ویدئو سئو، سئو محلی و سئوی ووکامرس استفاده کنید.

موارد گفته شده در مورد افزونه all in one هم صدق می کند و نسخه ی Free آن پشتیبانی ندارد. ولی در مورد نسخه پریمیوم یک سال پشتیبانی حرفه ای همراه دارد و مجوز نسخه حرفه ای آن ویژگی هایی نظیر دسته بندی سئو، نقشه سایت XML، ویدئو و … را به همراه دارد.

در این مقاله ویژگی های اصلی هر دوافزونه را مورد بررسی قرار دادیم و مشاهده کردید که هرکدام از افزونه های سئو چه ویژگی هایی دارد. اینکه شما کدام یک از این افزونه ها را می پسندید به سلیقه ی شما بستگی دارد. تفاوت های کوچکی که دارند مانع نمی شود شما یکی از این افزونه  ها را از دیگری برتر بدانید و در یک جمله می توان گفت هر دو افزونه جزء بهترین افزونه های در حال حاضر در دنیا هستند.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 6 =