تصویر هاستینگ
ارسال مدارک برای ثبت دامنه های ملی در ایرنیک

آموزش ارسال مدارک برای ایرنیک جهت ثبت دامنه های ملی آی آر

نحوه ی ارسال مدارک برای ثبت دامنه ی ir. برای ایرنیک

در این سری از نوشته های دیموهاست، با آموزش نحوه ی ارسال مدارک برای ثبت دامنه های ملی در ایرنیک، با شما همراه خواهیم بود. معمولا” ایرنیک برای تمامی دامنه ها، ارسال مدارک را درخواست نمی کند اما در بعضی از دامنه ها که دارای اسامی خاص هستند این موضوع مطرح می گردد که در صورت درخواست ایرنیک جهت ارسال مدارک، چنانچه کاربری این کار را انجام ندهد، دامنه لغو می شود و ایرنیک آن دامنه را برای عموم آزاد خواهد گذاشت.

در ابتدا لازم است برای کاربرانی که به اندازه ی کافی با ایرنیک و نقش آن در دامنه ها آشنایی کافی و لازم را ندارند توضیح مختصری داده شود و پس از آن با نحوه ی ارسال مدارک در ایرنیک آشنا خواهیم شد.
پایگاه فیزیک نظری IRNIC ؛ کارگزار ثبت دامنه درایران است که ارائه دهنده ی انواع شناسه های نیک یا NIC-Handle به کاربران می باشد. برخلاف دامنه های بین المللی، برای ثبت دامنه های ملی قوانین و شرایط خاصی وجود دارد که همه ی آن ها توسط ایرنیک تعیین شده اند. به طوری که تمام کاربران برای ثبت دامنه های ملی با پسوند های مختلف لازم است قبل از هر اقدامی نسبت به عضویت در این سایت و ثبت یک شناسه ی نیک باتوجه به نوع پسوند دامنه ای که نیاز به ثبت آن دارند، اقدام کنند. این شناسه رایگان است و برای ایجاد آن به پرداخت هزینه و صرف زمان زیادی نیاز نخواهید داشت.

مدارکی که لازم است برای ایرنیک ارسال کنید شامل موارد زیر می باشند که در مورد هرکدام، در ادامه توضیحات لازم ارائه خواهد شد:

تعهد نامه چیست و لازم است چگونه تکمیل شود؟

تعهد نامه، فرمی است که ایرنیک از طریق ایمیل برای شما ارسال می نماید. این فرم در قالب PDF به پیوست ایمیلی با عنوان « درخواست ارسال تعهدنامه برای شناسه » می باشد.
نمونه ایمیل دریافتی از ایرنیک:

 

send-document-for-register

 

بعد از باز نمودن ایمیل مذکور، شما باید این فرم را دانلود نمایید و در سیستم رایانه ی خود باز کنید. فرم به صورت پیشفرض با شناسه و مشخصات مالکیت مربوط به آن شناسه تکمیل شده و فقط نیاز است شما آن را پرینت کنید . بعد از پرینت فرم، باید در قسمت مشخص شده امضا، اثر انگشت ، تاریخ و در صورت نیاز مهر شرکت را پایین فرم زده و مجددا” فرم تکمیل شده را اسکن نمایید.
نمونه فرم تعهدنامه :

send-document-for-register

 

منظور از مدارک هویتی چیست و چه کسانی باید آن را ارسال کنند؟

همان کارت ملی و شناسنامه ی شما می باشد که لازم است هرکدام از این مدارک را اسکن رنگی نموده و به ایرنیک ارسال کنید. توجه کنید که این مورد برای اشخاص حقیقی به جز شرکت ها الزامی است.

مدارک حقوقی چیست و لازم است چه کسانی آن را ارسال کنند؟

مدارک حقوقی شامل نوشتن متن درخواست تایپی در سربرگ رسمی شرکت مربوطه است که لازم است توسط مقام مسئول، مهر و امضا شده باشد و ارسال یک نمونه تصویر روزنامه رسمی یا مجوز ثبت شرکت برای اشخاص حقوقی، ضروری است. مدارک فوق را باید پس از آماده نمودن اسکن کرده و تصویر رنگی آن را برای ایرنیک ارسال کنید.

جهت ارسال مدارک به ایرنیک، به مراحل زیر توجه کنید:

به سایت نیک به نشانی nic.ir وارد شوید.
از منوی «مشخصه های شناسه»، منوی «ورود» را انتخاب کنید.

 

send-document-for-register

 

در صفحه ی ورود به سامانه، اطلاعات زیر را وارد نمایید:

شناسه یا پست الکترونیک
گذرواژه
کد امنیتی CAPTCHA

بر روی دکمه ی ورود کلیک کنید.

 

 

پس از اینکه وارد حساب کاربری خود در نیک شدید، از منوی آبی رنگ بالای صفحه، روی گزینه ی «ارسال مدارک» کلیک کنید.

 

send-document-for-register

 

در صفحه ی ارسال مدارک، از قسمت «مدارک مربوط به امور دامنه ها» دکمه ی «تکمیل فرم و ارسال مدرک» را کلیک کنید.

 

send-document-for-register

 

در صفحه ی ارسال مدرک، مطابق توضیحات زیر موارد را تکمیل کنید:

نام دامنه ها: در این قسمت می توانید نام دامنه و یا دامنه های مورد نظر خود را به ترتیب وارد کنید. برای جدا کردن نام دامنه ها هم می توانید از کاراکتر « ، » استفاده کنید و هم اینکه هر نام دامنه را در یک سطر وارد کنید.

درخواست مرتبط با دامنه: گزینه ی ثبت دامنه به طور کلی را انتخاب نمایید.

 

send-document-for-register

 

فایل مدرک: با کلیک بر روی دکمه ی Choose File می توانید فایل های اسکن تعهد نامه و مدارک هویتی را به ترتیب انتخاب نموده و آپلود کنید.
کد امنیتی CAPTCHA را در فیلد مربوطه وارد نمایید.
و در پایان دکمه ی «ارسال مدرک» را کلیک کنید.

 

send-document-for-register

 

نکته ی 1 : جهت ارسال مدارک به ایرنیک، فقط نوع فایل های TIFF،JPG،PNG و PDF با حجم کمتر از 5MB قابل ارسال هستند.

نکته 2 : چنانچه در هنگام ساخت شناسه از اطلاعات صحیح استفاده نکرده باشید، در این مرحله به مشکل برمی خورد. تنها مدارکی در ایرنیک تأیید میشود که مطابق با اطلاعات ثبت شده در شناسه و مقادیر صحیح باشند.

ایرنیک مدارک ارسالی شما را بررسی می کند و در صورت تأیید دامنه ی مورد نظر شما ثبت و فعال می گردد.

کاربرانی که دامنه ی خود را از طریق نمایندگان فروش به ثبت می رسانند چنانچه نیاز به ارسال مدارک برای ثبت دامنه ی مورد نظر خود داشته باشند می توانند مدارک مورد نیاز، یعنی اسکن تعهد نامه ی تکمیل شده به علاوه ی اسکن مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی برای اشخاص حقیقی و اسکن مدارک ثبتی شرکت را به پشتیبانی شرکت ثبت کننده ی دامنه ارسال کنند و بدین ترتیب از طریق نمایندگی مدارک شما ارسال خواهد شد.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یک =