تصویر هاستینگ
آموزش ساخت برگه در وردپرس

آموزش ایجاد برگه در وردپرس

هدف ما این است که در این قسمت از مجموعه مقالات ، آموزش وردپرس بپردازیم به آموزش ساخت برگه در وردپرس .

وردپرس برنامه ای برای طراحی سایت با استفاده از راه های ساده است که قادریم با آن در زمانی بسیار کم و به راحتی، سایتی کاربردی و زیبا را طراحی کرد.
این برنامه هر روز به روز تر و با امکانات بیشتری به نیازهای کاربران پاسخ می دهد. برگه ها از مهم ترین اجزاء در هر سایتی به شمار می آیند و ما قصد داریم در این سری از آموزش ها شما را با ساخت این برگه ها آشنا کنیم.

ایجاد برگه جدید در وردپرس

اگر شما یک کاربر مبتدی هستید قادرید تنها با گذر از چند مرحله، به راحتی برگه هایی را برای سایت خود بسازید. توجه داشته باشید که برگه ها ایستا هستند. یعنی در این صفحات مجموعه اطلاعات آپلود می شود و دیگر نیازی به تغییر اطلاعات آنها نیست؛ همچون برگه های «درباره ما» و یا «ارتباط با ما».
برای ساخت برگه جدید در وردپرس پس از ورود به پنل کاربری در سمت راست، افزودن برگه را از قسمت اسلاید بار بخش برگه انتخاب کنید.

 

ساخت برگه در وردپرس

 

پس از انتخاب این گزینه، پنجره ای برای شما باز خواهد شد که شباهت زیادی با قسمت نوشته ها دارد و می توان بسیاری از امکانات مختلف را در این بخش مشاهده کرد. از جمله این امکانات می توان ابزاری برای نوشتن و ویرایش متن، افزودن عکس، پیوند یکتا، صفات صفحه، فرم و … را نام برد. در قسمت عنوان برگه قادرید برای این برگه نامی را انتخاب کنید.

پس از انتخاب نام برگه، از قسمت پیوند یکتا می توانید آدرس این بخش از صفحه سایت را به دلخواه، تغییر دهید.

قراردادن نوشته در برگه ها

حال می رسیم به قرار دادن نوشته در برگه وردپرس. امکانات این بخش همانند بخش نوشته ها است و شما می توانید با قرار دادن محتوایی مانند اطلاعات تماس، آدرس و غیره این برگه را پر کنید. اگر نیاز دارید تا تصویری به این برگه اضافه شود از قسمت افزودن پرونده چند رسانه ای تصویر مورد نظر خود را از سیستم و یا عکس های بارگذاری شده انتخاب و سپس از این تصویر استفاده کنید.

اگر تمایل دارید صفحه طراحی شده را که تقریبا آماده شده است انتشار دهید،از پنل سمت چپ صفحه، بر روی انتشار کلیک کرده و در غیر این صورت می توانید آن را به صورت پیش نویس ذخیره کنید و هر زمانی که مایل بودید از قسمت مدیریت برگه ها آن را ویرایش و سپس انتشار دهید.

 

ساخت برگه در وردپرس

 

افزودن صفات و کارهای تکمیلی

از بخش های دیگری که باید به آن توجه کرد صفات برگه هاست. این بخش در سمت چپ صفحه قرار دارد که می توانید از این قسمت، برگه هایی که دارای مادر هستند را به صورت طبقه بندی شده قرار دهید.

از امکانات دیگر آن، مخفی کردن بخش های مختلف برگه است. شما می توانید به راحتی هرکدام از بخش های نمایش داده شده را مخفی کرده و یا نمایش دهید.
برای این کار باید از قسمت انتخاب و مدیریت برگه ها، تنظیمات را انتخاب کرده و با گذاشتن تیک یا برداشتن آن بخش های مختلف صفحه را نمایش و یا آن را مخفی کنید.

شما در وردپرس به راحتی توانایی این را دارید که برگه ای را رمزدار کنید تا فقط عده ای آن را ببینند که مجاز به ورود هستند و این برگه از دید سایرین مخفی بماند. این امکان از بخش نمایانی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

تلاش کردیم که در این نوشته، به صورت مختصر و ساده، ایجاد یک برگه در وردپرس و کار با برگه ها در وردپرس، آموزش دهیم. امیدواریم این قسمت مفید بوده و مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.
همچنان در نوشته های بعدی برای آموزش بخش های مختلف، همراه ما باشید.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + نوزده =