تصویر هاستینگ
نحوه ریستور و بازگردانی بکاپ

نحوه ریستور و بازگردانی بکاپ در سیپنل

در زمینه ی حفظ و نگهداری اطلاعات بکاپ گیری از سایت، یک اقدام بسیار مهم است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد. پس از انتخاب نام دامنه و تصمیم گیری در خصوص هاست مورد نیاز خود، باید مطمئن شوید که شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ به صورت منظم و یا هفتگی، بکاپ گیری فایل های شما را انجام میدهد. اما ما به شما این مژده را میدهیم که در کنار آن نیز می توانید خودتان در بازه های زمانی کوتاه تر و به صورت مرتب، این بکاپ گیری از هاست را انجام داده و خیال خود را از بابت حفظ اطلاعات خود راحت کنید. در این نوشته از سری آموزش های دیموهاست، تصمیم داریم شما را با نحوه ی بازگردانی بکاپ های گرفته شده در سی پنل آشنا کنیم.

در این صورت شما می توانید روزانه و تنها با چند عمل ساده اقدام به گرفتن بکاپ از سایت خود و ذخیره ی اطلاعات درون آن نمایید. و با مشکلاتی که در زمان های مختلف ممکن است باعث از دست رفتن اطلاعات وب سایت شما شود، مقابله کنید و به راحتی و با بازگردانی بکاپ تهیه شده وب سایت خود را بدون اینکه هیچ یک از اطلاعات آن از دست برود، مثل روز اول در اختیار داشته باشید. پیشنهاد میکنیم تا انتهای این نوشته ی آموزشی با ما همراه باشید تا بتوانید مراحل کامل بازگردانی بکاپ در سی پنل را فرا گیرید.

نحوه بازگردانی بکاپ در سی پنل

خوشبختانه پنل های مدیریتی هاست های مختلف این قابلیت را برای کاربران خود دارند که بتوانند به صورت منظم و در بازه های زمانی مورد نظر خود از اطلاعات سایت بکاپ گرفته و در زمان بروز هر گونه مشکلی با بازگردانی بکاپ تهیه شده وب سایت خود را حفظ نمایند. پنل مدیریتی سی پنل این امکان را به کاربران خود ارائه داده تا بتوانند در خصوص بازگردانی اطلاعات اصلی سایت اقدام نمایند. این اطلاعات می تواند به شکل و حالت های مختلفی بکاپ گیری شده و در نهایت نیز برگرداننده شوند.

برای بازگردانی بکاپ در سی پنل با چهار حالت زیر رو به رو میشوید:

بازگردانی اطلاعات اصلی سایت در سی پنل
بازگردانی دیتابیس سی پنل
بازگردانی پیکربندی ایمیل فورآوردر
بازگردانی پیکربندی فیلترهای ایمیل

در ادامه ی مطلب، به بررسی دقیق تر هر یک از این موضوعات پرداخته و به شما توضیح خواهیم داد که چگونه با استفاده از هر یک از این بخش ها اقدام به ریستور و بازگردانی بکاپ در سی پنل خود نمایید.

آموزش برگرداندن اطلاعات هاست سی پنل

برای ریستور کردن بکاپ تهیه شده از اطلاعات وب سایت خود در سی پنل، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

در اولین قدم باید به کمک آموزش ورود به هاست سی پنل و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل مدیریتی هاست شوید.
پس از آن در صفحه ی اصلی سی پنل، از بخش «Files» زیر منو «BackupWizard» را انتخاب نمایید.

بازگردانی بکاپ در سی پنل

 

در صفحه ای که پیش روی شما باز میشود، امکان بکاپ گیری یا ریستور بکاپ برای شما فراهم شده که به منظور بازگردانی بکاپ تهیه شده، شما باید روی دکمه «Restore» را کلیک نمایید.

نحوه بازگردانی بکاپ در سی پنل

 

در این مرحله تصمیم با شماست که میخواهید اطلاعات مربوط به کدام بخش را ریستور کنید.

 

آموزش بازگردانی بکاپ در سی پنل

 

توجه داشته باشید که در بخش تهیه Backup که قبل از این، به آموزش آن پرداختیم نیز گزینه های مشابه وجود داشته و شما می توانید بکاپ بخش مورد نظر را تهیه و پس از آن در صورت نیاز از طریق بخش ریستور بارگزاری نمایید. این قسمت شامل موارد زیر میباشد:

Home directory: در این قسمت شما می توانید اقدام به بازگردانی بکاپ گرفته شده از فایل های دایرکتوری home نمایید. توجه داشته باشید که این نوع از بکاپ گیری تنها مربوط به این بخش خاص می باشد و اطلاعات مربوط به MySQL یا برگه و نوشته و تنظیمات بخش های دیگر وب سایت شما، هرگز برگرداننده نمی شود.

MySQL® databases: با استفاده از این قسمت می توانید تمامی اطلاعات بکاپ گرفته شده از یک دیبابیس مشخص را ریستور کنید. این نوع از backup برای ذخیره ی اطلاعات پایگاه داده بسیار ارزشمند خواهد بود. ولیکن در این قسمت هم باید این موضوع را به یاد داشته باشید که تنها اطلاعات مربوط به قسمت مشخص دیتابیس بکاپ گیری شده و با استفاده از این قسمت بازگردانی می شود.

Email forwarder configurations: با انتخاب این بخش، می توانید بکاپ گرفته شده از تمامی اطلاعات و پیکربندی کلی بخش انتقال یک آدرس ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در هاست سی پنل را به راحتی ریستور کنید. بدین منوال می توانید مطمئن شوید که حتی در صورت بروز هرگونه مشکل، هرگز اطلاعات مربوط به بخش ایمیل وب سایت خود را از دست نخواهید داد.

Email filter configurations: با استفاده از این قسمت قادرید تمامی تنظیمات و فیلترهایی که برای ایمیل های خود در سی پنل اعمال نموده اید و از آن یک نسخه پشتیبان تهیه کرده اید را بازگردانید. این قسمت نیز همانند سایر روش های ریستور اطلاعات مربوط به یک قسمت منحصر به فرد یعنی همان تنظیمات Email filter است.
در این مرحله باید با کلیک روی «Choose file» فایل بکاپ تهیه شده را انتخاب نموده و پس از آن روی گزینه ی «Upload» کلیک کنید. بدین صورت، فایل بکاپ بارگزاری شده و تنظیمات آن روی هاست شما اعمال می شود.

 

نحوه ی بازگردانی بکاپ

 

از دست دادن یکبار اطلاعات وب سایت، از اتفاقاتی ست که ممکن است به هر دلیلی برای هر کسی رخ دهد. قابل درک است که این اتفاق می تواند بسیار آزار دهنده بوده و باعث از دست رفتن تمامی تلاش های شما باشد. پس توصیه می شود که همواره از اطلاعات وب سایت خود یک نسخه ی پشتیبان تهیه کرده و آن را روی سیستم خود ذخیره کنید.

در این نوشته ی آموزشی از دیموهاست سعی بر این بود که شما را با چگونگی بازگرداندن بکاپ های خود در سی پنل آشنا کنیم.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هفده =