تصویر هاستینگ

آموزش بک آپ گیری از طریق هاست و معرفی افزونه های بک آپ در وردپرس

لازم است دائما” به یاد داشته باشید که اولین کاری که حتما” باید بعد از اتمام کار طراحی به صورت دوره ای انجام شود، بک آپ گیری ست. در این قسمت از سری جلسات آموزش وردپرس قصد داریم شما را با چگونگی بک آپ گیری در وردپرس آشنا کنیم.
تأکید داریم که این کار بسیار مهم است، چرا که ممکن است هر آن شما به یک بک آپ از سایت خود نیاز داشته باشید و این امکان در لحظه برای شما میسر نباشد، بنابراین همیشه بک آپ گیری به صورت دوره ای که خود شما زمان آن را تعیین می کنید باید انجام شود. اگر آموزش های قبل مارا تا اینجا دنبال کرده باشید متوجه شده اید که در هر قسمت از آموزش ها سعی داشتیم چکیده آموزش ها را در حداقل زمان برای شما بازگو کنیم و علاوه بر آن همیشه راه های متفاوتی را برای مسائل مختلف ارائه داده ایم.

بک آپ گیری نیز از این قاعده مستثنی نیست و سعی ما بر این است تا روش های مختلف آن را به شما ارائه دهیم.
راه های مختلفی برای بک آپ گیری در وردپرس وجود دارد.

_ اولین راه بک آپ گیری از طریق هاست که به آن بک آپ گیری دستی نیز می گویند.
_ دومین راه بک آپ گیری از طریق افزونه های وردپرس است.

بک آپ گیری از طریق هاست

برای شروع وارد پنل کاربری خود در Cpanel شوید، در قسمت Files روی گزینه Backup Wizard کلیک کنید؛ صفحه جدیدی باز میشود که می توانید مقصد بک آپ را مشخص کنید.
برای مثال اگر تمایل دارید فایل بک آپ شما داخل هاست ذخیره شود، می توانید روی گزینه Home Directory کلیک کنید یا اگر می خواهید بک آپ روی هاست بک آپ یا سرور بک آپ شما ذخیره شود، می توانید از گزینه FTP استفاده کنید.

 

 

بعد از اینکه مقصد بک آپ را انتخاب کردید، در فیلد بعد می توانید آدرس ایمیل شخصی خود را وارد کنید تا پس از اینکه فرآیند بک آپ گیری تمام شد، یک ایمیل یادآور به شما ارسال شود.
پس از اینکه آدرس ایمیل را وارد کردید روی گزینه Generate Backup کلیک کنید. پس از پایان بک آپ گیری میتوانید با بازگشت یا دانلود مجدد همین صفحه بک آپ خودتان را مشاهده کنید.

بک آپ گیری از طریق افزونه های وردپرس

همانگونه که در جلسه افزونه ها گفتیم شما بسیاری از کارها را می توانید از طریق پلاگین ها یا افزونه های وردپرس انجام دهید. برای بک آپ گیری هم افزونه هایی مانند updraft plus، VaultPress، WP DB Backup، BackWPup و Backup WordPress وجود دارد که این امکان را برای شما فراهم کرده است. افزونه های پرطرفداری که به راحتی قادرید آن را نصب کرده و با شخصی سازی این افزونه ها، از آن استفاده کنید.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که بهترین روش همان بک آپ گیری دستی یا بک آپ گیری از طریق هاست است و ما به هیچ عنوان بک آپ گیری از طریق افزونه ها را به دلایل زیر پیشنهاد نمی کنیم.

  • امکان دارد روند مراحل بک آپ گیری به هر دلیلی مختل شود و مراحل پشتیبان گیری شما با شکست مواجه شود.
  • امکان هک شدن هاست یا ایمیل از طرف هکرهایی که همیشه در کمین هستند وجود دارد که در این صورت همه ی اطلاعات شما با خطر مواجه خواهد شد.
  • روند پشتیبان گیری به این دلیل که به صورت خودکار و بدون نیاز به شما انجام می شود، ممکن است دچار تداخل شود و هنگام استفاده از آن شما با یک فایل خراب و ناکارآمد مواجه شوید که نمی توان از آن استفاده کرد.

1 دیدگاه

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هفت =