تصویر هاستینگ

چگونه می توانیم میزبانی وب را تغییر دهیم؟

شاید بهتر باشد در ابتدا برای شما موقعیتی که ممکن است در آن قرار بگیرید را به شرح توضیح دهیم؛شما برای کسب و کارتان یک وب سایت ایجاد کرده اید و با توجه به نیازی که داشته اید از نظر پهنای باند، حجم، پشتیبان گیری، پشتیبانی و سایر موارد یک شرکت میزبانی وب را انتخاب کرده اید اما با گذشت زمان متوجه می شوید که خدمات میزبانی وب رضایت شما را جلب نمی کند و نحوه پشتیبانی آن ها برای شما راضی کننده نیست و یا مهارت های فنی آن ها نیاز شما را برطرف نمی کند.

چنانچه این سناریو هم اکنون توصیف وضعیت شماست، در این نوشته به صورت قدم به قدم مراحلی که نیاز است جهت تغییر میزبانی وب انجام دهید را توضیح می دهیم. هیچگونه نگرانی وجود ندارد زیرا این کار بسیار ساده و آسان است.

 

انتقال هاست

 

قدم اول: انتخاب میزبانی وب جدید

برای اطمینان از این موضوع که بعدها مجبور نخواهید شد ارائه دهنده میزبانی وب خود را مجددا” تغییر دهید،ابتدا باید ببینید که کدام شرکت نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن برآورده می کند. سایت شما ممکن است در طول زمان، بازدید بیشتری داشته باشد و کسب و کارتان رونق بیشتری پیدا کند، از این رو شرکتی را انتخاب کنید که سرویس های مناسبی برای سایت های پربازدید شما ارائه می دهد.

دقت کنید که برای اینکه بازدیدکنندگان سایت شما به طور متوالی سایت شما را بازدید کنند، سایت شما باید با سرعت خوبی بارگذاری شود و کمترین قطعی را داشته باشد. همچنین نیاز است خیال شما از دغدغه های پشتیبانی در زمان نیاز به راهنمائی های فنی و یا بروز مشکلات پیش بینی نشده راحت باشد. پس در زمان انتخاب میزبانی وب به ۲۴ ساعته بودن و دانش فنی تیم پشتیبانی دقت لازم و بسیار زیادی نمائید.

 

قدم دوم: یادداشت برداری از تنظیمات فعلی

پیش از اینکه میزبان وب خود را تغییر دهید، پیش نیازی مانند اینکه سایت شما با چه نسخه php، دات نت و … پشتیبانی می‌شود، نکات مهمی برای صحت عملکرد سایت شما پس از انتقال می باشند که لازم و نیاز است قبل از خرید این موارد را کاملا” بررسی نمایید.

 

قدم سوم: پشتیبان گیری (backup) از سایت

برای اطمینان از اینکه سایت شما بدون هیچ تغییری در سرور یا هاست جدیدتان میزبانی خواهد شد، از اطلاعات بکاپ کامل تهیه کنید. جهت آشنایی با نحوه پشتیبان گیری، لطفا” راهنمایی آن را در directadmin و cpanel را به دقت مطالعه نمائید تا بتوانید به راحتی بکاپ سایتتان را ایجاد کنید.

 

قدم چهارم(انتخابی): اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان

می توانید به مشتریان اطلاع رسانی کنید که در حال انتقال سایت هستید تا در صورت رخداد خطا در روند انتقال گمان نکنند سایت شما به صورت تصادفی ناپدید شده و یا از دسترس خارج شده است. ایده ی خوب این است که قبل از تغییر dns ها مشاهده سایت را از سرور جدید حتما” بررسی کنید تا اطمینان پیدا کنید که سایت شما در سرور جدید به درستی عمل می کند. در این رابطه می توانید لینک آموزش مشاهده سایت بدون نیاز به تنظیم DNS دامنه را مطالعه فرمائید.

 

قدم پنجم: انتقال و بازگردانی اطلاعات

فایل بک آپ سایت را از طریق ftp به سرور جدید منتقل نموده و اطلاعات سایت را در سرور جدید بازگردانی کنید. چنانچه شما سرور یا هاست خود را از دیموهاست تهیه نموده اید، تنها کافی ست لینک دانلود مستقیم فول بک آپ را در تیکت اعلام نمایید، بقیه کار را به ما بسپارید، ما اطلاعات سایت شما را بازگردانی و پس از اتمام کار، حتما” شما را مطلع خواهیم کرد.

 

قدم ششم: تغییر dns

پس از اینکه مطمئن شدید سایت شما در دیموهاست کامل بازگردانی شده، ضروری ست dns های دامنه را مطابق ns هایی که شرکت هاستینگ جدید اعلام کرده است، تغییر دهید تا سایت شما از سرور جدید آپلود شود. در صورتی که در اجرای این مرحله نیاز به راهنمایی داشتید با مشاورین دیموهاست تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی کنند.

لطفا” دقت نمایید به روز شدن تنظیمات dns و مشاهده سایت از سرور جدید در صورتی که دامنه بین المللی مانند com. یا net. استفاده می کنید حداکثر پس از چند دقیقه و برای دامنه های ملی مانند ir. پس از حداکثر ۷۲ ساعت در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

قدم هفتم: حذف هاست از سرور قبلی

زمانی که بررسی لازم را انجام داده و اطمینان حاصل کردید که سایت از سرور جدید به درستی آپلود می شود، می توانید سرویس خود را در میزبانی قدیمی خود لغو کنید.

 

در پایان:

همانطور که مشاهده نمودید، این مراحل به هیچ عنوان پیچیده نیستند. پس در صورتی که شما نیز از ارائه دهنده ی میزبان وب خود رضایت ندارید، هر چه زودتر دست به کار شده و اقدامات لازم جهت انتقال سرویس به یک شرکت هاستینگ جدید و معتبر را انجام دهید.

چنانچه نیاز به مشاوره ی بیشتر در زمینه ی نحوه ی انتقال سایت و یا انتخاب بهترین سرویس ممکن برای کمک به پیشرفت خود داشتید با بخش پشتیبانی و فروش دیمو هاست تماس حاصل نمایید.

423 425 28 021

انتقال سایت و سایت های شما از میزبان قبلی به دیمو هاست کاملا رایگان است. با ما از طریق ارسال تیکت و یا شماره های تماس درج شده در سایت در تماس باشید.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =